Dericilerden sürdürülebilir yol haritası

Türkiye’nin ihracatta önde gelen sektörlerinden biri olan deri ve deri mamulleri sektörü ‘Sürdürülebilirlik Yol Haritası’nı açıkladı. Sürdürülebilirlik Yol Haritası toplantısında konuşan Türkiye Deri ve Deri Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Güven Karaca, ortaya koydukları yol haritasıyla gelecek nesilleri korumayı amaçladıklarını ifade etti. Deri ürünlerinin üretiminin çevre üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ve uygulamaların gelecek nesiller için sürdürülebilir olmasının büyük önem taşıdığını dile getiren Güven Karaca, “Deri ve deri mamulleri sektörü olarak son yıllarda sürdürülebilirlik adına önemli adımlar attık ve bu çabaları göstermeye devam ediyoruz. Sorumlu kaynak kullanımı sayesinde sektör, çevre ve topluluklar üzerindeki etkisini azaltıyor. Çalışmalarımızı Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu hale getiren bu yol haritası, ‘Türkiye Deri ve Deri Mamulleri Sektör Kurulu Sürdürülebilirlik Projesi’ vizyonunu gerçeğe dönüştürürken bize de yol gösterici olmayı amaçlıyor. Sektör olarak çevreden ve insan hayatından sorumlu olma bilincine sahip uygulamaları benimseyerek daha sürdürülebilir ve etik bir gelecek yaratmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

SORUMLU ÜRETİM

Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmada işbirliğinin ve paydaş katılımının öneminin farkında olduklarını belirten Karaca, şunları söyledi: “Devlet kurumları, STK’lar ve diğer paydaşlarla ortaklıkları teşvik ederek, anlamlı bir değişim sağlamak için kolektif uzmanlıktan ve kaynaklardan yararlanacağız. Söz konusu proje, tek seferlik bir çaba değil, sürekli iyileştirme için devam eden bir taahhüt. Sürdürülebilir uygulamaların ön saflarında yer alabilir ve sorumlu deri ve deri ürünleri üretimine öncülük edebiliriz.”

Geçen yıl ihracat 2 milyar dolara ulaştı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, hem ihracatçı firmalara hem de ekonomiye sürdürülebilirlik konusunda öncülük ettiklerini ve sürdürülebilirlik eylem planlarını tam iki yıl önce açıkladıklarını belirterek, “Geçen yıl deri ve deri mamulleri sektöründe ihracatımız 2 milyar dolara ulaştı. Türk derisinin marka bilinirliğinin artması genel ihracatı da pozitif etkiliyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x