Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Merakla beklenen Subnautica 2’nin çıkışı ertelendi

Subnautica serisinin yeni oyunu 2026’ya ertelendi. Oyunun geliştiricisi Unknown Worlds ve sahibi Krafton, oyunun 2025’teki erken erişim planını iptal ettiğini duyurdu. Erteleme kararı, oyunun oynanış testlerinden gelen olumlu geri bildirimlere rağmen …

Güneş ışığından elektriğe öncü proje! Otoyollar elektrik üretiyor

Normandiya bölgesindeki Tourouvre-au-Perche kasabasında hayata geçirilen dünyanın ilk güneş enerjili otoyolu, 2880 adet güneş paneliyle donatılmış 1 kilometrelik bir yol olarak dikkat çekti. Bu yenilikçi proje, hem çevre dostu enerji üretimini …

Grok’tan dün geceyle ilgili ilk açıklama geldi: Kandırıldım

Dün akşam saatlerinden itibaren X’in yapay zeka aracı Grok tarafından verilen yanıtlar gündeme oturdu. Agresif ve argo ifadelerle yanıtlar veren Grok, devlet görevlilerine ve hassas değerler hakkında da ağır cümleler kullandı. Sabah saatlerinde erişim engeli talebi getirilen Grok konuyla ilgili ilk cevabını verdi: Kandırıldım

Teknolojiyle canlanan köyler! Kırsalda dijital dönüşüm

Kırsal bölgeler, teknoloji ve sürdürülebilirlik odaklı yeniliklerle yeniden şekillendi. Akıllı köy kavramı, kırsal alanlarda yaşam kalitesini artırmak, ekonomik kalkınmayı hızlandırmak ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamak için dijital …

Substack içerik üreticilerine büyük müjde

Son bir yıldır haber bülteni platformu kimliğinden çıkarak video araçlarını önemli ölçüde genişleten Substack, içerik üreticilerine yönelik yeni canlı yayın özelliklerini duyurdu. 2 Temmuz 2025 Çarşamba günü yapılan açıklamayla, yayıncıların canlı …

WhatsApp’tan yeni özellik Belgeleri dönüştürmek için tek dokunuş yeterli olacak!

Meta, Android kullanıcılarına yönelik kullanıma sunacağı WhatsApp’a belge tarama özelliği getirmeye hazırlanıyor. Şirket, bu yeni özelliği henüz beta kullanıcılarına açtı. Bu özellik sayesinde fiziksel belgelerin fotoğrafını çekerek bu belgeleri …